İrlanda Konsolosluğu İçin Öğrenci Niyet Mektubu Örneği

Dil eğitimi alma amacıyla İrlanda öğrenci vizesi başvurularında kullanabileceğiniz niyet mektubu alttaki gibi olabilir. Ancak bu mektubun İngilizce’ye tercüme edilmiş şekli konsolosluğa sunulur. Siz Türkçe hazırladıktan sonra İngilizce’ye çevirisini bize bırakın. Bu örnekteki gibi bir mektubun çevirisi 30 TL tutacaktır.

İrlanda  Başkonsolosluğu,

VizeBölümü, Ankara

Şubat, 23, 2015

Sayın Yetkili,

KişiselBilgiler

Ben, 01.01.1989’de Malatya’da doğdum. Bir ablam ve benden küçük bir kız kardeşim olmak üzere 3 kız kardeşiz .Malatya’da ………………. adresinde annem, babam, iki kız kardeşimle beraber ikamet etmekteyim. Bekarım.

Cumhuriyet  Anadolu Lisesi’nde fen bölümünde okudum ve lise eğitimimi bu okulda tamamladım.

2010 yılında Ankara Üniversitesi, XXXXXX Mühendisliği bölümünü kazandım. Bu XXXXX ayında lisans programımdan mezun oldum.Diplomam 20 gün sonra çıkacağı için vize başvurusuna geç kalmamak adına okulumdan geçici mezuniyet belgesi istedim fakat ara dönemde mezun olmam sebebiyle okulum geçici mezuniyet belgesi veremeyeceğini bildirdi ama transkript belgemin üzerinde ‘’Öğrencimiz 16.02.2015 tarihinde 152500857 diploma numarası ile mezun olmuştur diploması imza aşamasındadır.’’ notunu düşerek mezun durumunda olduğuma dair belgeyi okulumdan almış bulunmaktayım. İngilizce seviyem şu anda pre-intermediate düzeyinde. Türkiye de kaliteli bir İngilizce eğitimi almak maalesef çok zor; ayrıca günlük yaşamda pratik yapamadığımdan dolayı zamanla unuttum. Bu sebepten dolayı yurtdışında eğitim kararı aldım.

Aile Bilgileri

Mehmet Mehmetoğlu (babam): Ortaokul mezunudur. Bağ-kur’dan emekli durumunda olup şu an XXXXX XXXXX Şirketini işletmektedir.

Aliye Mehmetoğlu (annem): İlk okul mezunu. Kendisi ev hanımı olup çalışmamaktadır.

Nermin Mehmetoğlu (ablam):Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü son sınıf öğrencisidir.

Ayşe Mehmetoğlu (ablam): Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdikten sonra İnönü Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olmuştur. Şu an Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezinde özel eğitim öğretmeni olarak görev yapmaktadır.

Gelecek Hedeflerim ve Niyetim

Türkiye’de XXXXXX mühendisi olarak iyi bir şirkette işe başlayabilmem için İngilizce bilgimin en üst seviyede olması gerekmektedir. Türkiye’ye geri döndüğümde başvuru yapacağım firmalara Ingilizcemi kanıtlamak için ILETS belgesi almak zorundayım. Türkiye’de de bu sınav için eğitim veren kurumlar var fakat günlük yaşamda İngilizce kullanamayacağımdan dolayı çok verimli olacağını düşünmüyorum. Ayrıca fiyatları da neredeyse yurtdışındaki kurslarla aynı. Aynı fiyat olduktan sonra yurtdışında İngilizce eğitim görmek daha mantıklı geldi.

Yurtdışında eğitim için araştırma yaptığımda İrlanda hakkında çok fazla bilgiye sahip oldum. Eğitime çok önem veriliyor, eğitim kalitesi çok yüksek; bu da tam ihtiyacım olan şey. Dublin özellikle canlı bir kültür kenti olması ve etrafındaki doğal güzellikleri nedeniyle tercih ettim. Eğitim aldığım süre boyunca yaşayacağım yerin sosyal, kültürel yapısı ve etrafındaki gezilecek yerler de benim için önem taşıyor. Araştırmalarım sonucu kaliteli, bir okul olduğunu düşündüğüm XXXXXXXX XXXXX İngilizce Eğitim Kurumun’da 12 haftalık İngilizce eğitimi için kayıt oldum.

Finansal Bilgiler

Kız kardeşim (Nermin Mehmetoğlu) 2950 TL, babam 909 TL emekli aylığı ve 4000 TL çalıştığı şirketten gelir elde etmektedir. Kirada olan evlerimizden gelen aylık 1000 TL kira geliri ile birlikte eve ayda toplam yaklaşık 8859 TL para gelmektedir.

Bir otomobilimiz olup ruhsatı annemin üzerine kayıtlıdır. Malatya’nın Arapkir ilçesinde 3 adet evimiz vardır.

XXXXX XXXXX İngilizce Eğitim Kurumu’nda 12 haftalık eğitim ve ilk 1 aylık konaklama ücreti olan 2743 EURO’yu ödedim.Babamın Ziraat Bankası hesabında 15176 TL parası bulunmaktadır. Ayrıca babam  32000 TL kredi limitli kredi kartından benim için ek kart çıkartacak ve yanıma verecek; acil bir durum olursa kullanabilmem için.

Sizden vize dosyamı bu çerçevede değerlendirmenizi ve bana uygun vizenin verilmesini önemle arz ederim.

Saygılarımla,

Ahmet Ahmetoğlu

05421223456 / ahmet123@gmail.com

Yorum bırakın